DE|EN

“Als wir unsere Mauer im Hof bauten, fiel die andere Mauer” (Streustraße 44)

Brachland: Stadtutopien in Weißensee
by
6 Stations
37:56 min Audio
2.65 km directions_walk favorite 7
“Als wir unsere Mauer im Hof bauten, fiel die andere Mauer” (Streustraße 44)

Der Künstler Micha Koch, auch „König von Weißensee“ gennant, führt uns durch eine Industriebrache und erzählt seine Geschichte aus der Wendezeit, wie er und seine Freund.innen aus der ehemaligen DDR ihre Fantasie verwirklicht haben – ein besetztes Haus zu dem nicht kommerziellen Kultur- und Kunstort CulturLAWINE umzuwandeln.


Listen to the guide now:

Or use the app for listening to the guide on site:

1
Install guidemate app Available in the app & play stores.
2
Open audio guide (in installed app) More guides available
3
Start the tour on site! Audio, map & infos - also available offline.

Tours

searchSearch redeemRedeem voucher rss_feedBlog

Account

person_addRegister

Support

question_answerFAQ descriptionGuide to guide

About us

infoPrices and conditions euroAffiliate Program infoPress info infoTechnology descriptionTerms and conditions descriptionPrivacy infoLegal notice